onsdag 29 april 2009

Nionde och Tionde dagen...

Detta går än så länge bra! Hade som sagt en svacka i söndags men den tog jag mig ur och nu känns det bara bra. Har dock en hemtenta som inte är den lättaste på denna jord o ett seminarie som jag suttit och förberett mig inför nu ikväll... Hemtentan blir jag förhoppningsvis klar med imorron...
Idag skulle jag vara snäll och skjutsa en kompis in till stan, hon skulle på en jobbintrevju, satt o läste o samlade info till tentan under tiden, allt var frid och fröjd när vi skulle åka hem, tills jag skulle blinka. Blinkersen funkade inte, vindrutetorkarna funkade inte, acn funkade heller inte, inget elektriskt funkade! Vi fick lite småttpanik då vi var på väg ut på motorvägen! HJÄLP! Men vi kom på efter lite tutningar från bakomliggande... Hon ringde till sin sambo då det var deras bil vi hade. Han hade ingen aning vad det kunde vara men tyckte vi skulle åka hemåt. Sagt o gjort så vi fortsatte åka hemåt. Åkte av på avfarten som vanligt o fortsatte köra, efter ett tag började det låte jättemycket om bilen så vi åkte av o då började det lukta JÄTTEILLA i bilen, ur bilen for vi för att få luft... M öppnade motorhuven och tittade o det rök lite där sa hon, vi ringde hennes sambo igen o han sa åt mig att kolla i instruktionsboken, vi kom fram till att ABS en förmodligen var ur funktion då det dök upp en sån röd lampa när det började tjuta. O sen att bromsarna var överhettade förmodligen så vi tänkte bara vänta ut innan vi kunde fortsätta hem. Vi stannade en cyklist o frågade om han kunde nåt om bilar men han var ganska kass (hans ord inte mina =) men han bad mig starta och backa en bit så han fick höra då han haft nåt liknande på sin bil, men då startar inte bilen!!! Jaha vad gör vi nu tänkte vi, ringde U igen (sambon) och sa att bilen startar inte, så till slut efter mycket om och men fick vi sitta i bilen och vänta ca 1,5 timme innan de slutade jobbet och kom o skulle bogsera oss hem... Tre starka karlar kom och skulle sätta fast bogserlinan, men den gick inte igenom öglan så till slut fick vi åka hem alla fem o bilen fick stå kvar.... En snabbvisit i stan som blev till en heldag, men jag fick öva och förklara vad de olika metoderna är på M iallafall under tiden =) Pratade med henne nyss o de var och hämtade bilen nu, med rätt draglina =) Ska bli intressant o se vad det är för fel på bilen.

Nu ska jag gå och sova snart, väntar på att lillebror ska komma med min bil bara så jag får skjutsa hem honom...

Imorron blir det seminarie och sedan skrivande på hemtentan... Imorron kväll blire fest! Tjoho!

Ha en bra valborg människor, ni som läser. Ta det lugnt med drickandet, jag ska vara nykter o köra hem på natten, är fortfarande i fas ett o då är det ingen alkohol som gäller =)

Natti natti!

Inga kommentarer: