måndag 16 mars 2009

Citronmarängpajs måndag =)

Sitter här och väntar på att skalet ska gräddas. Håller på att baka en citronmarängpaj, o det är första gången om man inte räknar de gånger i skolan =) Köpte ju lemoncurd här för några veckor sen och har inte riktigt vetat vad jag ska göra med den så det ska bli spännande o se vad det blir.

Igår pluggade jag ju som sagt i solen (om jag nu skrev det, hmm...) Sen åkte jag hem till L o J och skulle hjälpa till att packa upp. Fick ett litet drastisk början då lille S skulle göra precis som pappa J och bära en av högtalarna, han faller bakåt med högtalaren och får den på tån. Blodet spruta och tårarna spruta mer =( Stackars liten! Han var så ledsen länge och tån svullna upp och nageln och baksidan av tån blev blå, så efter ett tag eftersom han visade att det gjorde så ont så åkte J till akuten med honom bara för att kolla att det inte var brutet... Jag o L stannade hemma och började packa upp en del, satte ihop S säng bla. Lite gjort fick vi iallafall... Sen kom de hem efter en lång stund och tån var inte bruten så det var skönt. Tycker så synd om de små, man fattar ju hur ont det måste ha gjort... Var hemma ganska sent och då var det bara in med mat och sen gå o lägga sig... Såå trött

Vaknade i hyfsad tid imorse iallafall, men med en huvudvärk som hette duga och axel värk, har glömt att göra mina övningar nu några dagar... Märks direkt...
Hade egentligen en föreläsning som jag ville gå på men jag orkade inte, värken satt sådär migrän aktigt så det var mest horisontalläge som gällde... Tog mig till affärn och handlade lite iallafall och stannade på mitt förra jobb och hämtade upp böcker till näst nästa kurs som jag lånat... Så inte många knop har gjorts idag, fick lite energi nu ikväll o bakar som sagt, men egentligen är det nog mest för att stilla mitt godisbegär haha =)

O nu ska pajskalet ut =)

Vi hörs! =)

Inga kommentarer: