torsdag 13 augusti 2009

Vilse i skogen!

Ullared var bara såå kul! Vi skulle nog ha sovt över där o fortsatt dagen efter o plånboken skulle ha varit tjockare, hittade mycket kläder iallafall, men inga byxor direkt som jag skulle ha... Men mycket finns det och det mesta är ju jättebilligt =)

Gårdagen var mindre rolig, eller jo den började bra. Sov länge då jag nästan var uppe ett dygn eftersom vi var till ullared. Skulle sen åka o plocka svamp o bär med mamma o en kompis till mamma. De skulle plocka blåbär och jag svamp. Hittade lite här o där o gick in från vägen, mamma o majlis var på ett annat ställe i skogen så jag gick själv. När jag gått in på ett ställe tänkte jag att jag skulle gå till dem, o jag tyckte jag kände till skogen ganska bra så jag tänkte att jag skulle gena. Jo tjena, den geningen slutade med att jag gick totalt vilse och fick ringa polisen o ha mig... Herregud säger jag bara vad man verkligen kan snurra ordentligt fel i skogen. Det är livsfarligt! O jag gick ju i ganska raskt takt.. I nästan två timmar snurrade jag runt på olika stigar tills jag äntligen kom fram på andra sidan skogen. Hade över en halvmil till bilen och självklart hade jag bilnyckeln också så inte kunde mamma hämta mig heller så jag fick ju gå... Var sååå trött och svettig o smutsig o myggbiten men såå glad att jag hittade ut. Riktigt läskigt var det och hade lite panik på vissa ställen. Har nog aldrig varit så glad över att ha sett en vägbom och asfalt förut =) Man är verkligen totalt hjälplös när man inte vet riktigt vart man är. Tack bara till Örebro polisen som talade lugnt med mig och kunde genom uteslutningsmetoden se ungefär var jag var o kunde guida mig lite rätt =) Han jag pratade med ringde faktiskt upp sen jag sa att jag hittat asfalten bara för att kolla att jag kommit till bilen. Ibland gör de faktiskt rätt =)

Idag har det varit ett riktigt pissigt väder. Regnat i stortsett hela dagen...
Mamma och jag har då haft en riktig filmdag. Hairspray och Barnhemmet avverkade vi, båda riktigt bra. Hairspray har jag ju sett förut men barnhemmet var ny och sååå bra!! Riktigt otäck men sååå sorglig på ett sätt. Kan jag verkligen rekommendera. 79 kr på Ullared =)

Nu väntar jag bara på att bilen ska vara klar, den är inne på service... Ska hämta den sen...

2 kommentarer:

Candie sa...

Aaaaahhh ullared!! Vad kul det later!! Jag skulle ha shoppat loss for mycket! ^__^

Men usch sa hemskt!!! *kramar sa hemskt mycket om* Vilken skog var du i?? Skagglan?? Fy, vilken panik! Jag gor samma sak varenda gang jag gar in i en storstad... men da har ju fordelen med att man bara kan stracka ut handen coh skrika "TAAAAXIIII!!!!" Inte precis som om man kan ragga lift med en skogstomte precis... o.0 Sa glad att allt gick bra gumman! *kramar om*

Hairspray ar jag jaattenyfiken pa! Har vart jattelange, anda sen den versionen med Ricki Lake kom ut, och jag har ANNU inte sett den!! Hahaha!

Massa kramar!

Ninna sa...

Ja det var på kägglan, vid krämplinge, gick så långt så jag kom ut på andra sidan skogen på götlunda vägen =)

Den är såå bra Hairspray! Denna nya är bättre än den gamla tycker jag =)