lördag 11 juli 2009

Ja veeet!

Jag är sjukt dålig på att uppdatera. Är så trött bara när jag kommer hem från jobbet så jag orkar inte.

Längtar så sjukt mycket efter semester nu. Trivs ju jättebra på jobbet men det tar på en att plugga ett år o sen börja jobba på en gång, speciellt då vårterminen var ganska jobbig =)

Men nu njuter jag iallafall av att vara ledig i helgen =) Det är nog det bästa med mitt jobb, att man inte jobbar helger.

Imorron ska jag på bröllop!! En av mina närmsta vänner ska gifta sig, vi lärde känna varandra på gymnasiet! Ska bli såå kul, men samtidigt lite tråkigt. Hon flyttar ju sedan till andra sidan jordklotet, till USA. Hennes blivande man är nämligen amerikan! Tro mig jag är sååååå glad för hennes skull men det blir liksom ännu svårare att träffas då =( När hon bodde i Sthlm så kunde man ju pratas vid iallafall då och då, men men, tur att mail finns =)
Får väl se om jag lyckas hålla mig från att fälla en tår imorron eller inte....

Nu blir det att kolla på lite film, är sånt väder här hemma, Pissregnigt!!!

1 kommentar:

Candie sa...

Awww *krama om* Avsked ar ju sa hemska!! Jag borde ju veta det! hahah Kommer du aka och halsa pa henne nagot i USA och hon komma och halsa pa i Sverige??

Jag aker sallan hem till sverige och den som besoker mig mest den kommer over hogst tva ganger per ar, men anda ser jag familj och vanner mycket mer an vad jag gjorde nar jag bodde i samma stad som dem! Nu spenderar man ju istallet hela dagar tillsammans nar man ses och jag hinner med att skriva och ringa mycket oftare an vad mina kompisar i Sveige gor. Nagot jag markt ar att kompisar i Sverige glommer bort en fast man sjalv tanker och saknar dem hela tiden, man ar ju inte dar jamt sa man faller bort ur vardagen... Sen nar man val pratas vid sa ar det nastan som om de rotar efter satt som de tycker att jag har forandrats pa efter att jag har flyttat. Vissa saker ar saker de fatt om bakfoten, andra saker ar sanning eftersom man paverkas av det nya landet man flyttat till och manniskorna man traffar. Men jag onskar att alla mina svenska kompisar, och inte bara en del av dem, kunde se det som en fordel och tycka det var spannande med ens forandringar.

Vad jag vill kort och gott saga... ingenting behover forandras i vanskapen, du kommer sakert ha henne kvar och att man flyttar kan istallet gora en till mycket battre och djupare vanner an forut.

Har en kompis i Sverige som har slakt i USA och hennes familj aker dit riktigt ofta. Ropa till nar/om du vill aka till USA sa kan jag tipsa dig om hur du far billigaste biljetterna och om annat som man maste ha innan man aker dit. Mycket enklare an man tror.

Hoppas jag kunde peppa nagot. Kram kram =)